Årets första dag: Zombie-dagen

Alldeles för lite sömn har gjort att jag känt mig som en zombie hela dagen - denna årets första dag... Oj, oj, vad trött jag varit.

Började jobba klockan 06:00 i morse och har kört ett arbetspass som var tolv timmar långt. Knappt fyra timmars sömn i natt sätter sina spår. Som väl är har mitt arbete inte bjudit på några större  överraskningar, det har gått på rutin. Gött det i alla fall!


Zombie de luxe


Nu är äntligen kvällen här, och jag har precis kommit hem. Nu blir det sängen som gäller till etthundra procent. Inte dega länge vid teven eller så - bara bums i säng. Kvällsmaten är uppäten så nu hoppas jag kunna sova en lång stund innan det återigen är dags att kliva upp vid halv fem-tiden för mer jobb. Det är en lång dag som väntar. Jobb till halv två och sen iväg på nya äventyr. Lär vara vaken i minst 19-20 timmar i morgon, så sömnen nu behövs. Varför jag ska vara vaken så länge i morgon? Det blir något sportigt men jag ska inte träna. Ni får läsa om vad det är, här i bloggen på onsdag...


Bild från nyårsnattens skådespel utanför fönstret... 

Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro