En slaskig mil

Usch vad slaskigt och tråkigt vädret har varit i dag. Själv har jag varit seg och lusten för ett träningspass ute i sörjan nu på kvällen var inte stor - men jag gjorde't...

Det enda jag hade bestämt mig för var att springa en mil. Gärna med någon eller några tröskelintervaller. Uppvärmningens första kilometer gick lätt (det var ju nedför) och tempot låg lagom på min tröskelnivå. Höll ut med detta tempo i tre kilometer. Sen återhämtade jag mig med jogg och gång i en kilometer innan jag försökte mig på två kilometer tröskellöpning igen.

Men det gick inte alls i kväll, förmodligen för att jag sprang lite för fort i den andra intervallen. Det nästan svartnade för ögonen och jag fick ge mig efter en hård kilometer. Efter ytterligare en kilometers återhämtning nöjde jag mig med 1+1 kilometer till - den här gången lite närmare tröskeltempot. Totalt sex snabba kilometer och fyra kilometer "promenad". Även om det inte var ett kul pass, så känns det så här efteråt skönt att det blev av.


Mitt tröskeltempo ligger runt 4:35-4:40 per kilometer. Jag måste lära mig att hålla det istället för att dra upp tempot runt 4:20. Då ska jag nog få in det här med uthålligheten i tröskelträningen...



Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro

Ångestfyllda SLA-loppet