På plats i Kalmar

Då är vi i Kalmar och har lyckats installera oss på Calmar stadshotell. Hotellet har absolut bästa läge för deltagarna i Wings for Life World Run. Precis utanför hotellet ligger nämligen Stortorget, där starten i loppet går klockan 13:00 i morgon. Och i samma hotell hämtas nummerlapparna ut.

Till min stora glädje finns det dessutom ett badkar på rummet. Det var perfekt med ett hett bad för mina trötta och småvärkande muskler. Det lär bli ytterligare ett varmt bad i morgon strax innan start. För övrigt har dagen flutit på bra. Resan hit gick smidigt och vi har hunnit se på stan, handlat, fikat, ätit och rekat banan ända till Mörbylånga på Öland. Det mesta känns bra och i morgon gäller det - i ett toppenfint sommarväder med lätt bris (ost-nordost) sol och 20-25 grader varmt.

Här kommer ett litet bildsvep från dagen:


Emil liftade med oss till Kalmar. Han ska också springa Wings for Life World Run (eller "Red Bull-loppet" som han väljer att kalla det) men drömmer om ett helt annat mål än mina 28 kilometer. Han siktar nämligen på 50 kilometer! Inte helt omöjligt. När han sprang för två år sedan fick han ihop cirka 45 kilometer. Den här grabben är verkligen grym på att springa... Tror han blir topp tio i Sverige i morgon.
På bilden tar vi en fikapaus i Korsberga (Vetlanda kommun).

Bilarna står redo på startlinjen. Till höger i bild ser ni hotellet vi bor på. Rätt nära starten, va? ;)

Det får gärna dröja bortåt 2,5 timmar efter startskottet innan jag ser de här...

I väntan på dagens lunch på Kafé ångkvarnen

Nummerlappen är uthämtad

Rekning av banan och gamla minne från förra årets lopp. Detta var den sista kilometerskylten som jag passerade då...

Och ungefär hit nådde jag innan bilen hann ifatt mig 2015 (26,35k). Ett helt otroligt lopp egentligen. Kan jag verkligen göra om det här i morgon?

Även om jag vet att det blir väldigt svårt så vill jag gärna nå den här skylten i morgon

Kolhydratladdade med pasta, grönsaker och öl till den här utsikten i kväll. En fantastiskt fin solnedgång över Ölandsbron sett från Färjestaden på Öland. I morgon är vi runt tretusen personer som springer där... 




Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet