Inställd (på) träning

Just nu dras jag med jobbiga spänningar från hela axelpartiet med huvudvärk som följd. Ingen ordentlig träning mer än några promenader med Selma i det kalla och regniga vädret i dag alltså.

Det känns så otroligt tungt för tillfället och det drar ner humöret också. Då får man passa på å lipa här på bloggen. Men jag har något att glädja mig åt också - att björkarnas pollenutsläpp är kraftigt reducerade just nu...

Jag ska göra ett försök att ta mig till gymmet nån dag snart. I morgon kväll kanske det kan bli lite löpning och sen får man väl ta det därifrån. Det sägs ju att det är viktigt att lyssna på sin kropp, och den kanske säger åt mig att vila nu? Bäst att lyda i så fall.

Måndagsgänget var ute och sprang i dag och det hade varit trevligt att vara med där, men, men... Det blev inställd träning för mig trots att jag var inställd på träning - men det får bli nån annan gång. Nu när jag inte fick ihop nått ordentligt blogginlägg här heller så får ni läsa rapporten om måndagsgängets träning på Mickes Skidblogg istället - Naturliga intervaller på Billingen. I annat fall kan ni som gillar cykling läsa Sebastian Olssons blogginlägg från Billingeracet i lördags. Det var tydligen en kylig tillställning. Håll till godo. Läs gärna båda inläggen. Jag återkommer för egen del med nått bättre framöver.

Hej hopp så länge! :/


Det fick bli min egen väg i dag - sorry coach Micke... 




Kommentarer

  1. Tjena på dig,
    Din kropp behöver garanterat en lugnare period. Det är därför som den stretar emot en del nu, men det släpper snart. "Mickes väg" hihi...den får du gärna kalla för din väg. Min väg ska vara en brant uppförsbacke:-)) Kämpa på nu och ta det lugnt en tid så kommer du att kunna gå för fullt framöver

    SvaraRadera
  2. Haha, ja "Mickes väg" brukar vara klart tuffare än vad en väg i ett sommarstugeområde kan erbjuda...

    Jag fick ändå till ett bra pass i går. Inga backar den här gången - men det ska jag nog få till i slutet av veckan.

    Lycka till i Göteborgsvarvet på lördag. Hoppas det går bra på asfalten. Jag kommer eventuellt dit och hejar på er. Skulle vara kul att se det från "sidan om".

    SvaraRadera
  3. Vän av ordning25 maj 2016 kl. 17:00

    Skylten är ju felstavad!
    Ska stå "Bengts väg"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör det nog på vägen upp mot Billingehus. ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet