Åh, dessa misstag...

Det var värst vad fumlig man kan vara ibland. Vissa dagar blir liksom bara fel och ingenting tycks stämma medan andra dagar kan flyta på hur fint som helst. Den här dagen har bjudit på lite av varje...

Tro mig - jag är halvt dement. Om inte helt! Jag glömmer än det ena och än det andra och är ostrukturerad som få. Som väl är har det inte rört sig om några allvarliga misstag - men upplevelsen över att saker och ting blir fel om och om igen känns inte bra. Inte heller att mina kolleger på jobbet påminner mig om det hela tiden. Fast å andra sidan har jag snart glömt det också. Jag får skylla på att det är en aning rörigare än normalt i min skalle.

Inga stora grejer som strular och glöms bort utan mest småsaker. Nog så irriterande. Mina arbetsuppgifter klarade jag av i dag i alla fall. Det var ju bra. Eller så har jag glömt nått där med - och får reda på det när jag är tillbaks i tjänst igen.

I går var jag och äldste sonen ute på en runda. Vi blandade jogg och gång å fick ihop drygt två kilometer. Efteråt sprang jag ett par kilometer på egen hand - för att väcka kroppen inför loppet på söndag. Har ju legat lågt med träningen nu några dagar. Nöjde mig med ett styrkepass här hemma i tisdags t ex. Inte alls dåligt på nått sätt. Det blev ett bra pass och en och annan svettdroppe fick jag fram.

I morse vaknade jag vid halvfyra-tiden av en rejäl krampkänning i högervaden. Fy tusan vad ont det gjorde! Sträckte ut foten allt jag kunde och krampen släppte ganska snabbt. Men sviterna av den var kvar långt in på förmiddagen. När vi ändå talar krämpor (som sig bör när man närmar sig ett lopp) så kan jag berätta att det gör väldigt ont i höger axel och bröstparti. Det har hängt i länge nu och stretch tycks inte funka. Får nog lägga ner mer rehab där.

Jobbet i dag bjöd mest på stillasittande arbete, förutom några timmars rörelse på cykel och till fots. När jag kom hem tog jag lite kvällsmat och sen en promenad med Selma. Å så filade jag på ett blogginlägg som ska publiceras i morgon. Givetvis lyckades jag publicera det i kväll, på tal om oflyt. Men nu är det borta så ni får ge er till tåls 13 timmar till. Klockan 11:00 på fredag kommer det...

Innan jag somnar vill jag tillönska er alla en trevlig långhelg. Låt oss hoppas på värme och mycket sol (och lite pollen i luften). Själv gläds jag åt de sju dagars ledighet som nu ligger framför mig.





Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet