På väg åt rätt håll

Det blev en trevlig kväll på gymmet i dag. Ett par korta pass i stakmaskinen och lite mer vikter i styrkemaskinerna. Det känns som jag äntligen är på rätt väg...

Det var massor av folk som tränade på Actic i kväll men det flöt på bra utan väntetider vid de olika maskinerna. Löpband och crosstrainers var i det närmaste helt upptagna när jag kom dit men jag fann ett ledigt löpband och värmde upp där i tio minuter innan jag tog tag i styrkan. Ja, styrketräningen går åt rätt håll nu. Snart ska jag nog kunna köra på som vanligt igen.

Testade även stakmaskinen vid ett par tillfällen - och det blev personbästatid båda gångerna. Ja, ja, jag vet att ni tänker "att nu börjar han skryta om sina tider igen". Men det kan jag säga; det är inga tider att skryta med. Men jag blir glad när jag ser att jag lyckas "slå mig själv" lite då och då. Det blev 20,1 på 100 meter och 4:10,3 på 1000 meter. På god väg mot årets mål att klara sub20sek respektive sub4min alltså. En trevlig kväll som sagt...

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet