Noll träning i februari

Förfallet är ett faktum. Har inte tränat någonting i februari och ätit alltför många onyttigheter under dagarna jag har varit sjuk. Men nu hoppas jag att det är ljuset i tunneln jag ser (och inget annat)...

Det har inte varit roligt det här. Kände av orkeslösheten rätt tidigt för ett par veckor sedan - och om jag gör en analys av det hela så var det förmodligen något på gång redan den 23 januari då jag sprang Winterrun i Göteborg. Minns att min puls var onormalt hög strax innan loppet och det var troligtvis ett tecken på att nånting otrevligt pågick i min kropp.

Nu har jag fått avstå träning i tretton dagar av hälsoskäl. Det som började med orkeslöshet visade sig vara en förkylning och influensa. Det värsta är nog gjort nu för nu känner jag bara av smärtan i axelpartiet, huvudvärken, yrseln och orkeslösheten. Var ute på ett par korta men tunga promenader med Selma i dag. Var bara att konstatera att det kommer att dröja ett tag till innan jag vågar mig på nån löpning.

Jag har påbörjat ett nytt blogginlägg om min nya pulsklocka förresten. Jag har bara påbörjat inlägget men det kommer att fyllas på mer och mer framöver. Du kan läsa mer här... Ha det bra allihop! Var rädda om varann!


Jag gör ett test lite då och då för att kolla min stressnivå/träningsbelastning baserat på min puls. I stort sett varje gång har den visat på 1 (6 en gång) men nu sen i lördags har den varierat mellan 7-31. Tyvärr tänkte jag inte på att kolla detta när jag mådde som sämst - det hade varit lite intressant. Jag vet inte men för mig är betyder en hög siffra att jag inte mår så bra. I lördags var de sådär och då fick jag 31. Grönt fält och "låg belastning" men för mig var det inte aktuellt att träna den dagen...


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet