En halvslö söndag

En lång promenad med Selma och ett pass med skivstången på gymmet sammanfattar min aktiva sida i dag. Jag var sugen på att plocka ut längdskidorna för vädret och vinterlandskapet uppe på Billingen var helt fantastiskt. Parkeringen vid Blängs mosse var överfull på eftermiddagen och många hade valt att parkera ute på Lerdalavägen. Skidåkning på mossen är riktigt fint och väldigt populärt. Jag hade mer än gärna varit en av dem som åkte där...


Lerdalavägen över Billingen bjöd på vinter i överflöd


Men jag behövde vila! Den här veckan har jag tränat varenda dag, om jag räknar in längdskidåkningen alltså, så vilan kändes väldigt nödvändig. Inte ens "aktiv vila" på längdskidorna var aktuell. Men styrketräning blev det å det var en skön genomkörare efter gårdagens löpning i Karlsborg. Efter uppvärmningen på crosstrainern satte jag igång med basövningar med skivstången - och jag tycker att jag börjar hitta hem i den typen av träning nu. Den ger styrka, spänst och stabilitet. Men löpstyrkan hoppade jag över. Avslutade passet med att varva ner några minuter på träningscykeln.

Nu väntar en lugn vecka inför Winterrun i Göteborg på lördag. Ett eller två lugna löppass kanske, nått pass på gymmet och eventuellt åker längdskidorna på nån dag också. På lördag vill jag i vilket fall vara utvilad och laddad på en gång. Känner mig i bra form just nu och det är bara att hålla tummarna för att den sitter i på lördag också. Då blir det fest (oavsett hur det går i loppet).


På lördag är det dags för Winterrun 10k i Göteborg. Bild: Winterrun

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet