Nu vill vi se sol!

Vad säger man om vädret? Det här känns ju som allt annat än sommar. Märkligt hur det kan slå om så snabbt - från medelhavsvärme till höst på bara några timmar...

Men man får gilla läget. Ta till vara på dagarna ändå. Min kalla, regniga och blåsiga torsdag innehöll en morgonpromenad med hunden och en biltur till bekanta på Kållandsö/Läckö. Det blev även en lång löptur där på ön. Tyvärr ville ingen hänga med mig så jag sprang själv.

Målet var som vanligt ganska enkelt. Springa/jogga i minst 100 minuter med pulsen på max 145bpm (A1-zon). Med all träning jag har gjort kan jag springa relativt fort med låg puls. De två första kilometerna gick under 5-tempo. Det var ganska kuperat på Kållandsö och allteftersom jag blev tröttare så gick pulsen lätt upp över 145bpm i uppförsbackarna. Då var det bara att lugna sig och låta pulsen gå ner igen. Benen var lite stumma av de senaste dagarnas ganska tuffa träning men konditionsmässigt var det inga problem. Var knappt andfådd när jag var klar. Bra träning det där i alla fall - och om du undrar varför jag tränar så, kan du läsa mer om det HÄR. Tycker att det beskrivs bra där. När jag kom tillbaka till bilen igen så hade jag sprungit i 102 minuter och drygt 19 kilometer. Snittade på 5:14-tempo och snittpulsen hamnade på 144bpm (max 152bpm). Pulskurvan ser faktiskt himla fin ut om jag får säga det själv...

Nä, nu ska jag sova. Jobb i morgon och förhoppningsvis lite bättre väder. Eller vad säger ni? Lite sol vill vi se nu, va?!





Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet