Snart är löpvilan slut

Känner mig seg och hängig men det är väl inte så konstigt när det knappast har varit nått träningspass alls det senaste. Det är verkligen en bekräftelse på hur regelbunden löpträning påverkar mig positivt!

I går var min tanke att jag skulle ta en tur med cykeln på kvällen. Det är inte ofta jag ställer in en tänkt träning - men jag bestämde mig för att stanna hemma och vila istället. Det var regnigt och blåsigt ute och jag var trött efter jobbet. Normalt stoppar inte sådana omständigheter mig, men det gjorde det den här gången. Tänkte lite på förkylningsrisken till och med. Kändes som att jag letade efter undanflykter och lät mig övertalas av dem... Istället satte mig ner å kollade in några sista-minuten-resor. Drömde mig bort till sol, bad och värme. Långa vita sandstränder och solbrända kroppar. Det har ju varit en kall svensk vår i år och allt tycks vara försenat. Och snart har jag semester. Lite för tidigt, så därför får jag söka sommar-feeling på annat håll. Nånstans vid Medelhavet hade jag tänkt...

I dag är det jobb igen. Solen lyser nu på morgonen men det är blåsigt och en aning kallt. Troligtvis drar regnet in så småningom också. Om det är uppehåll i kväll blir det eventuellt en kort cykeltur. Om inte så får det bli styrke- och rörelseträning hemma. Man kan ju faktiskt träna sin kropp en hel del i hemmets lugna vrå. I fredags, till exempel, så stod jag på en balansplatta i en halvtimma och tittade på tv. Jättebra träning och jag alternerade mellan att stå på ett ben i taget och på båda benen.

I morgon ska jag testa att springa igen. Lugn löpning får det bli då. Se hur vader och benhinnor svarar. Vilan och stretchövningarna har gjort att smärtan har släppt. Nu blir det intressant att se vad som händer efter löpningen. Jag håller tummarna för mig själv och hoppas på det bästa.

Tog en bild i morse när jag var på väg till jobbet

I dag gratulerar vi vårt fina grannland Norge. Bilden tog jag i Holmenkollen för några veckor sedan.


Så här vill jag gärna tillbringa nån vecka på semestern

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet