Det blev ett personbästa i dag med...

Avslutade dagen med ett par sprintpass i stakmaskinen. Två gånger etthundra meter där jag slog min gamla rekordtid båda gångerna. Det var en skön avslutning på torsdagen...

Annars så började dagen med en tur på hojen runt Viken. Det var ett tag sedan jag var i dom trakterna, så det var kul att se sig om där. Det var lite kylslaget och regnet låg och lurade hela tiden, och det blev också några lätta regnstänk på färden. Hann å kolla in Kanonbacken på Vaberget (Mölltorp) men kan nu med tungt hjärta konstatera att jag inte kan vara med på Kanonbacken upp i år. Tråkigt. Jag såg verkligen fram emot att vara med i denna pulshöjande utmaning (1.000 meter lång och 100 höjdmeter). Men det får bli en annan gång. Och föresten så kan man ju åka dit närsomhelst och testa backen... Summerade fjorton mil när jag parkerade motorcykeln i garaget.

På eftermiddagen gick jag och Selma en långpromenad i centrala Skövde. Bästa promenaderna är dom i skogen, det tycker vi nog båda två, men ibland är det ganska trevligt att byta miljö. Massor av nya roliga ställen att nosa på, tycks hon tänka. För det blev många stopp på vägen.

Kvällens styrketräning på gymmet fick avsluta den här dagen. Och den absoluta avslutningen där blev i stakmaskinen och ett försök på att slå min gamla tid 24,4 sekunder på 100 meter stakning. Det gjorde jag på första försöket; 21,7 sekunder lyder nu mitt personbästa. Gjorde ett försök till (även om jag visste att jag inte skulle förbättra tiden), och spikade i stort sett samma tid; 21,8 sekunder. Överraskande och kändes grymt bra!


Guldgula rappsfält i Moholmstrakten

Möttes av en häftig dubbelregnbåge när jag klev ut från Arena Skövde




Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet

Långlöpning i Tibro