Selma fyllde år i dag!

I dag var det Selmas födelsedag. Det firade vi med ett par promenader i närområdet och i Skultorp. Det var ett riktigt gött väder och vi njöt verkligen. Å så passade jag själv på att ta en joggingtur också - med några intervaller i...

Börjar med att berätta om joggingturen. Det var Conny, Kristian och jag som sprang. De förstnämnda jobbar i Skövde Stadshus där Conny kör traditionsenlig lunchjogg varje måndag. Ibland blir det ett bra gäng, ibland bara några få. På mitt initiativ blev ett intervallpass för mig och Conny i dag, med 2+4+6min i 4:15-tempo och två minuters gåvila efter varje. Varje intervall var ansträngande - men inte så där överdrivet jobbigt. Det var faktiskt så att vi kunde säga några ord till varann även på de snabba intervallerna. Vilan var go mellan varje och den gjorde att vi kunde hålla ganska jämn fart på varje intervall. Men det var inget tempo som jag skulle klara att hålla nån längre tid. Men en fin träning blev det! Drygt en mil inklusive upp- och nedjogg.

Innan löpningen hade jag varit ute en entimmastur med Selma. Tog några foton på henne - och denna blev väl ganska bra? Så typiskt henne att titta bort...



På eftermiddagen åkte vi till Skultorp och gick en sväng i motionsspåret, 2,2 kilometer tydligen. Selma var på så här glatt humör...



...och precis efteråt slängde hon sig rakt i en dypöl och badade. En lyckad födelsedag antar jag att hon tyckte att det blev. Senare på eftermiddagen åkte jag till mor, och vi var i väg å handlade lite. Hemma hos mig igen så såg jag på den senaste Hobbit-filmen, som släpptes på DVD just i dag. Sena kvällen och natten har ägnats åt teknik (hjälpte någon med en ny mobiltelefon) och nu till sist bloggen. Hög tid för välbehövlig vila. God natt folks!

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet