Tuff start

Löpträningen har trappats upp en nivå och den starten kändes i dag. Det blev ett ganska tufft tröskelpass direkt efter jobbet. Träningsvärken i låren efter gårdagens tunga styrketräningspass gjorde sig påmind, men jag tänkte att det skulle nog gå bra ändå...

Och det gjorde det. Planen var att köra 3x10min med en ansträngning som skulle kännas behagligt plågsam (ungefär i 4:50-4:55-fart) och med 5min löpvila efter varje. Efter cirka 20min uppvärmning satte jag igång. Jag ökade farten försiktigt men märkte efter ett tag att jag gick ut alldeles för snabbt (4:05-tempo) och fick slå av till en lite mer lagom hastighet. Intervallerna gjorde jag på platser som var flacka - inte för mycket uppför eller nedför. Det kändes verkligen men jag var noga med att hålla nere tempot för att inte ta ut mig helt. Det funkade och jag var nöjd med att jag kunde hålla mig så väl till min plan. Efteråt blev det en mycket stillsam jogg innan jag stängde av pulsklockan och tog en kort promenad med Selma. Om jag fortfarande har träningsvärk? Japp! Om det blir återhämtning i morgon? Jodå! Om nästa träningspass blir lugnt och lätt? Lita på det!

 
 
 
 

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet