Blir allt bekvämare med att springa snabbt

Löpträningen i dag fick inte ta så mycket tid i anspråk eftersom jag skulle följa med sonen och hans tjej å titta på en lägenhet innan jag skulle börja jobba. Det blev ett effektivt intervallpass i tröskeltempo direkt efter visningen...

Efter en kvarts uppvärmning skruvade jag upp tempot lite och sprang tre stycken sex-minuters-intervaller i 4:40-fart ungefär. Vilan i tre minuter mellan varje intervall bestod av lite lätt jogg, och sen avslutade jag med nedvärmning. Allt som allt tog det 52 minuter och jag hann med att springa en mil. Med mig fick jag vetskapen att just i dag kunde jag springa i 4:30 - 4:40-tempo utan en alltför hög ansträngning. Det kändes för jäkla bra... Nu håller vi tummarna för att grabben ska få lägenheten också.

 
 
 

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet