Städ- och gymdag

Kan man lägga in städning som ett träningspass i FunBeat tro? Nä, det kan man nog inte. Men städning kan vara ett ganska tufft träningspass...

Man har en viss nytta av träningen från gymmet när man städar. Arbetsställningen är inte alltid den bästa och så fort jag böjer mig det minsta fel så hugger det till i ryggen. Och varje gång det gör det hoppas man bara att det inte är ett "sånt där hugg som sitter i några månader efteråt". Nä, städarbete ska man nog hålla sig borta ifrån egentligen. Städning är farliga grejer för oss som har diskbråck och har lätt för att få plötsliga ryggskott. Bäst att ligga lågt, va? ;)

På eftermiddagen var jag och äldste sonen på Förr (Helensgården) och fikade. Det var hans "Fars-dagspresent" till mig, och vi hade en trevlig stund där. Satt och pratade om ditt och datt i en timma ungefär. Så himla trevligt! Lite senare på eftermiddagen var jag på gymmet. Där höll en kille från Falköping på med en utmaning som låg långt ifrån min blygsamma insats på dagens pass. En inomhusklassiker - eller Superklassikern som han själv kallade den. "Vansbrosimningen" (i bassängen), "Lidingölöppet" (på löpbandet), "Vasaloppet" (i stakmaskinen) och "Vätternrundan" (på motionscykeln) skulle avverkas i Arena Skövde och Actic under 24 timmar. Inte dåligt! Själv var jag mer blygsam med en stund på löpbandet, lite styrka på mattan och i maskinerna å socialt med Anna som också var där. Lagom så där alltså. Men jag är så nöjd med min prestation ändå. Styrketräningen stärker bålen och den effekten håller förhoppningsvis diskbråcket i schack ett tag till. Kommer troligtvis inte undan framtida "städuppdrag" här hemma...

Minns ni vad jag sagt förut? Kalorier ska inte räknas - de ska ätas...


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet