En lektion om kommungränserna på järnvägsbanken

Det är bättre i knät i dag. Jag hoppas på att gårdagens smärta bara var en signal om att jag sprungit lite för långt just i går. Framför mig har jag ett gympass i morgon, ett kort löppass på tisdag (om allt känns okej) och skidgång i slalombacken på onsdag.

Jag tror att det ska funka - men jag avbryter givetvis om inte allt känns helt okej. Det är viktigt att lyssna på de signaler som kroppen ger. Så himla tråkigt om man måste rehabilitera sig en längre tid. I dag har det bara blivit en promenad på den fysiska agendan. För övrigt har jag mest degat hela söndagen. Inte gjort något nyttigt. Till nördkontot har jag lagt till en studie av kommungränser på en del av järnvägsbanken mellan Våmb och Ljungstorp. Närmare bestämt mellan Stenberget och kommungränsen till Skara ett par kilometer därifrån. Det är nog inte många som tänker på att strax efter att man passerar fartkameran på 49:an lämnar man Skövde och kör in i Falköpings kommun. När man sedan når Skara-skylten lämnar man Falköping. Eller tvärtom - när man kommer från Skara och passerar skylten "Skövde kommun" så kör man i själva verket in i Falköpings kommun. Nåja, ännu mer komplicerat är det när man befinner sig på järnvägsbanken som går intill 49:an. Läs här:

När du korsat vägen mot Svarvarebacken (alltså vid Stenberget) befinner du dig i Skövde i ytterligare 137 meter. Sen börjar det! 16 meter i Falköping, 343 meter i Skövde, 202 meter i Falköping, 487 meter i Skövde, 596 meter i Falköping, 103 meter i Skara, ytterligare 35 meter i Falköping innan du slutligen når Skara för resten av järnvägsbanken. Okej, hur många nörd-poäng får jag för detta?



Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet