Hur mycket rör jag mig egentligen? Stegvis redovisning

Hur mycket rör jag mig egentligen? Den här veckan börjar jag att testa en stegräknar-app som heter Moves. Har precis börjat och "premiärkörde" appen när jag tog en nästan 6 km lång promenad med Selma på förmiddagen.

Resultatet från stegräknar-appen tänkte jag presentera i den här bloggen varje kväll under de närmaste två veckorna. Appen kommer att vara aktiverad hela min vakna tid, såväl på jobbet som hemma, i mina träningspass - men framförallt i det som jag kallar vardagsmotion. Jag kommer även att ange all träning jag genomfört dessa veckor också - löpning, gym, simning etc. Inser att det kan bli något av ett slags internt tävlingsmoment (mot mig själv) i det hela, men min tanke är att köra på precis som vanligt - som jag gjort förut och vad jag tidigare planerat för framtiden.
Nu undrar jag i och för sig om det är någon mer än jag själv som tycker att det här blir roligt... Men ni får gärna gå in och kommentera de inlägg jag gör. :)

http://moves-app.com


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet