Hur långt hinner jag på 50 minuter...

...i Tromsö? Det var frågan jag ställde mig i morse då jag gav mig ut på en löprunda. Vädret i Tromsö denna morgon är grådisigt, blött men det är uppehåll. Temperaturen har jag inte kollat men det är behaglig kortbyxetemperatur.

Startade från campingen och sprang in mot centrum. Över den kilometerlånga bron och en rejäl vända i själva stan och tillbaka till campingen igen. Tempot var behagligt och jag tog aldrig i så mycket så att jag kände att jag tappade orken. Tog några bilder på vägen och när jag var åter vid stugan EXAKT 50 minuter senare så visade det sig att jag sprungit 9,2 kilometer. Hade hoppats på att det skulle vara lite längre - men jag är trots allt ganska nöjd...

Nedan några bilder jag tog under själva löprundan.




Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet