En trög mil

Gårdagens milrunda på berget blev inte som jag tänkt mig. Startade i ett lugnt tempo, tyckte jag, men kroppen kändes väldigt sliten. Jag hade ont i låren, ryggen och magen. Jag kände mig trött och sliten och efter bara tre kilometer fick jag lugna mig och gå lite... Fortsatte sen med att springa lite lätt, gå, springa lätt och gå om vartannat. Ville ge upp flera gånger om - men var fast besluten att klara milen.

Vid fem kilometer stannade jag upp ett par minuter för mer återhämtning. Passade på att twittra lite då också. ;) Sista fem körde jag sedan i lite snabbare intervaller. Gick, sprang fort, gick och sprang fort igen. Gångpartierna blev allt längre och längre ju tröttare jag blev. Svetten rann av mig och förmodligen var jag lite för varmt klädd.

Jag hoppas att detta dåliga berodde på en tillfällighet, kanske pga min allergi eller nått... Ska i alla fall pröva med att minska på vikterna på gymmet för att på så vis få kroppen att känna sig mindre sliten. Satsa hårdare på konditionsträning nu under sommarhalvåret. Köra mer löpträning med milen minst en gång var fjortonde dag kanske. Så hårdare fokus på löpningen är vad som gäller från nu! ;)


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet