En snabbis får igång kroppen

Är nu inne i slutfasen av min "nattkarriär" på jobbet. Ett pass kvar, sen är det över för denna gång. Kör gärna en omgång till nån gång - men det får dröja ett tag till. Men, men - nu är det slut med sovmorgnar för den här gången.
Efter mitt fredagsnattpass gick jag så upp på lördagen vid tre-tiden. Vaknade i och för sig vid två men kände ingen brådska att gå upp. Slumrade till lite och då jag sen klev upp bestämde jag mig för att ta en kort och ganska snabb löptur. Det blev 2,1 km och tiden blev den bästa i mogen ålder - 7,38 (3,39-tempo och 16,44 km/tim). Kanske hade kunnat hålla den hastigheten nån kilometer till... Kanske! Nöjd blev jag i alla fall, kroppen vaknade till och min glädje över denna snabba löpning delar jag därför med mig till er som läser denna blogg! Förmodligen var det en engångsföreteelse, så det gäller att ta tillvara på glädjen... ;)

Kommentarer

  1. Extremt bra jobbat. Kämpa på!

    SvaraRadera
  2. Ni rular Janus!

    SvaraRadera
  3. Man tackar... Det är trevligt med era kommentarer, å de.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet