Inga aprilskämt här!

Jag skulle ju kunna dra till med ett klatschigt aprilskämt här i dag - men det gör jag inte. Orka... Ibland känns hela livet som ett skämt och det märker ni väl på hur jag skriver här i bloggen. Nu är den sköna nattperioden på jobbet över. Verkligheten kryper sig på, med minst en månads dagarbete. Fler timmar och fler arbetspass ska göras. Mer stress! Träningsschemat anpassas till de nya tiderna och jag får vänja mig vid att gå upp tidigt på morgnarna igen - men inte förrän nästa måndag...

Dagarna och veckorna kommer rulla på den här månaden. Förutom jobb så är det mor som behöver hjälp en eller ett par  dagar i veckan. Ska stötta äldste sonen i en grej också, och nu på lördag är jag bjuden på 50-årsfest. Längre fram blir det en tur till Karlstad också. Så vill jag ju hinna med att träffa mina barn och mitt barnbarn med. Ett till är på väg förresten (barnbarn alltså!!!). I april har jag totalt tre stycken dagar "utan förpliktelser", dagar helt för mig själv och hunden. Påskafton är den första av de "fria" dagarna... Nä, jag skämtar fortfarande inte. Och träffa familjen eller träna, är inget som jag räknar som en "förpliktelse", bara så ni vet. Livet rullar på. Ingen rast, ingen vila. Bara lite...


Hoppas kunna gå i shorts till gymmet den här veckan, liksom den förra. Benen behöver få mer färg...






Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet