Kravlös träning

Sedan ett bra tag tillbaka har jag frångått det träningsupplägg jag följde förut. Har kört mina pass på känsla istället och det enda som är kvar av innebörden av "upplägg" är att försöka hålla tre löppass per vecka och variera dem så gott det går. Vilken typ av löpträning det har blivit har oftast bestämts precis innan jag ska ut och springa. Ibland så sent som när jag redan börjat springa, för att hinna känna av hur kroppen mår och klarar.


Jag håller formen. Gör du?
(Arkivbild)


Det känns faktiskt riktigt bra att träna så här och kraven på att prestera si eller så har minskat. Att jag springer tre dagar i veckan är inte heller något krav, bara mer ett mål för att behålla kontinuiteten. På så vis kommer jag i alla fall ut. Även om det av någon orsak inte skulle funka med tre gånger någon enstaka vecka, så är det ingen fara med det. Träningen ska vara skön och kravlös...

Relaterat: En professur i löpträning, Träningsupplägg 2019.



Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro