Underbara höst!

Hej där!

Löpning är så mycket lättare nu när hösten kommer. Tycker inte du det? Luften är klarare, det blir lättare att andas och mörker, regn och rusk är i alla fall inget som håller mig borta från att löpträna - tvärtom. Jag gillar att springa under just dessa omständigheter. Det är nog ingen tillfällighet att jag kunnat öka på både antal pass, liksom distansen just nu...


Hösten är här


Sedan mitt träningspass med Selma i torsdags har det blivit två pass till. Totalt 17 kilometer men utan hund de här gångerna. Har snittat dessa två pass i 5:24-tempo vilket känts bra men lite för ansträngande för att kännas riktigt bekvämt. Har helt klart en bit kvar till målet där 21,1 kilometer i 5:13-tempo hägrar på självaste julafton. ;)

Nåja, min avsikt är att mala på med löpträning och styrketräning så gott det går nu i höst. Vänja kroppen vid långa distanser och med den få med sig farten. Hösten är en underbar tid och nu är det bara att hålla sig frisk och köra på!

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet