Gör ditt bästa! Det räcker...

Alla kan inte vara elitlöpare och ingen kan vara på topp jämt - men alla kan alltid göra sitt bästa. Så resonerar jag, speciellt nu när krafterna tryter. Visst, jag orkar inte springa så långt för tillfället och jag orkar absolut inte hålla något högre tempo heller - men jag är glad att orka fortsätta träna, och det gör jag så gott det går. Ger vad jag kan och mixar mellan lätt och hård löpning (90/10 ungefär).




Viktigast är annars att komma ut och röra på sig! Det gör inte så mycket om det inte blir så långt eller går så fort. Även om det är trögt så infinner sig ett lugn och en må-bra-känsla av löpningen. Försöker hålla mina tre pass i veckan och målet är att får ihop tre mil på dessa så småningom. Just nu snittar jag drygt 13 kilometer per vecka men jag jobbar mig långsamt uppåt genom att öka distansen i passen utefter känslan i kroppen. Den här veckan blev det 29,5 kilometer sammanlagt, och det är en av mina bättre veckor i år. Typ normalvecka förra året.


Morgonens soluppgång


I dag har jag jobbat övertid och så blir det i morgon med. Skulle kolla in den partiella solförmörkelsen vid 11-tiden men av den varan blev det intet. Retliga moln var i vägen och det räckte inte långt där jag stod med mitt ordentligt tonade svetsögonskydd och försökte se något. Dessutom var det nog lönlöst ändå eftersom en så liten del av solen var skymd av månen på vår breddgrad. Det skulle behövas en solskyddad kikare för det. Men kolla gärna in Göran Strands fantastiska bild från showen längst ner i detta inlägg annars.

Fick avsluta den här dagen med nära nog åtta kilometers löpträning. Lugnt och fint förutom tre set med 30/30-intervaller. Då fick jag ta i en del! Jag gjorde mitt bästa! Det räckte för mig och att göra sitt bästa räcker för er alla... Och med de orden stänger jag butiken för i kväll. "Hej då macken..."



Den partiella solförmörkelsen fotograferad från Leksand av Göran Strand.
Bilden publicerad med tillstånd av Göran Strand, astrofotografen.se



Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro