Glad påsk!

Hej igen.

Det är inte bara träningen som går trögt just nu - även skrivandet här på bloggen går segt. Men det får vara så ibland. Jag VILL ju så gärna komma igång med både ock, så bara att hoppas på att inspirationen infinner sig, för det här är inget som gör mig lycklig precis... Glad blir jag däremot av de fina dagarna vi har haft. Många av de jag känner tycker det är jobbigt att kylan och vintern behåller sitt grepp. Jag längtar också efter våren och varmare väder men visst har det varit helt fantastiska dagar nu? Jag tycker det i alla fall. Ofta med en klarblå himmel, sol och frisk luft. Det har blivit många promenader med Selma (hunden), ibland på stenhårt packad snö, och det har varit hur bra som helst. Rent och fint dessutom.


Här en bild från en gråmulen förmiddag...


...som på eftermiddagen blev solig och gav liv åt ett av de första vårtecknen jag sett i år


Har flera gånger tänkt tanken om hur gött det skulle vara att åka skidor uppe på Blängsmossen på Billingen nu. Har fantiserat om en skidtur som börjar i solnedgången för att sedan se hur fullmånen stiger allt högre på himlen. Tänk er månljuset som lyser upp den kritvita gnistrande snön. Stillheten där å bara låta sig omslutas av naturen. Underbart, va? Tror att man kan åka lite hursomhelst på mossen just nu. Kors och tvärs, hit och dit... Tyvärr inte blivit tillfälle för skidåkning, och inte lär det bli det i dag heller, då jag jobbar flera långa pass hela helgen.


Solnedgångar i all ära - men en soluppgång från mitt köksfönster är något av det bästa jag vet...
Här stiger solen i östlig riktning mot Norrköping ungefär.


Nu till sist i detta inlägg vill jag bara önska er alla en riktigt bra påskhelg. Det får bli med en bild på världens sötaste påskgubbe - lille Kian som nyligen blev tre månader. Finare barnbarn finns inte.


Påskgubben Kian
(Bilden fick jag låna av hans föräldrar)


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet