Ingen bra start på 2018

Färjestads första match för året slutade med en förlust mot Frölunda. Och min träning får jag lägga ner ett tag. Ingen bra start på 2018 precis...

Drog upp till Karlstad i går eftermiddag för att se hockey live i Löfbergs Arena. Motståndet var Frölunda - och det brukar bli bra matcher när de båda lagen möts. Och visst var matchen bra emellanåt men som helhet var det en ganska blek tillställning. Såg ut som två mellandagströtta lag som möttes. Målfattigt blev det med. 1-1 vid full tid och Frölunda tog extrapoängen genom att sätta 2-1 i förlängningen. Surt (i alla fall för mig som håller på Färjestad).


Färjestad BK har precis satt 1-0. Frölunda-keepern ser lite ledsen ut men fick antagligen anledning att se gladare ut då matchen var slut...

Men, men så är det i sport. Ibland vinner man, ibland förlorar man. Det är tjusningen. Fick trösta mig av att se en vacker supermåne på vägen dit och vägen hem, i och för sig en nätt tröst. Men vacker var den, speciellt då den bröt horisonten vid halv fem-tiden. Blev tyvärr inga bilder på månuppgången eftersom jag satt och körde bilen precis då.

Lika dåligt som tisdagen slutade, lika dåligt började den. Drabbades av en otäck yrsel med illamående och kallsvettningar som extra krydda på morgonen. Tog mig till jobbet men det fanns inte en chans att jobba. Det bara snurrade och snurrade å jag blev tvungen att ta mig hem (med hjälp). Efter ett par timmar i sängen hade yrseln släppt, likaså illamåendet. Googlade "plötslig yrsel" och kunde bland annat läsa att det är vanligt att det drabbar "äldre människor"... Aja, blev förvisso farfar för några dagar sedan - men att jag blev gammal så snabbt var jag inte beredd på.

Eftersom jag fortfarande känner att yrseln ligger och lurar tänker jag ta det försiktigt ett tag. Har bestämt mig för att den här veckan får bli fri från all träning. Egentligen skulle jag behöva ta det lugnt från allting i livet några dagar. Bara vila! Men det får räcka med träningsvila, och så hoppas jag komma igång med träning igen på måndag eller så... 

Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro