364 dagar kvar till julafton

Äntligen ett par dagars ledighet. Tyvärr blev den första dagen av ledigheten något helt annat än vad jag hade tänkt mig...

Julaftonens långa dagjobb och kvällens firande med familjen är förbi. Nu är det 364 dagar kvar till nästa julafton - och då ska jag vara ledig. Tycker om julen, det är bara tiden precis innan som kan vara lite jobbig. Klokast vore väl att börja köpa julklappar redan nu - och sen köpa lite då och då resten av tiden fram till jul. Då slipper man den där stressen dagarna innan.



Min Iittala-samling har förresten förökat sig med fem stycken nya Kivi ljuslyktor. Har totalt nio stycken nu och samtliga är i olika färg. De är fantastiskt fina, tillsammans och var och en för sig. Så värda att samla på.

Så var det den här lediga dagen då... Vaknade vid halv fyra i morse med magknip. Har varit helt ur slag hela dagen och inte orkat med någonting. Trist som tusan men som väl är ingen maginfluensa - bara magont och fruktansvärt trött. Jag hoppas det gått över tills i morgon, för då ska vi fira jul hemma hos mor. Och på onsdag hoppas jag hinna med en löprunda innan eller efter jobbet också.

Har inte orkat ta mig ut alls i dag. Och jag som gillar att vara ute! Ta promenader. Till juldagen hör en promenad tycker jag. 

God fortsättning på julen. I morgon är en annan dag...

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet