Kroppen sa stopp i går

Det kan vara svårt att lyssna på kroppen när den säger att den måste få vila. I går sa min kropp ifrån att den inte alls ville vara med om varken styrketräning eller löpning. Då fick det bli så - fanns liksom inga alternativ...

Torsdagen var en sådan där dag då all ork var som bortblåst. Dagen innan längtade jag verkligen efter en skön löprunda, så det var en märklig upplevelse då allt var som förbytt den här dagen. Tvekade in  i det sista men till slut var dagen över och det var försent för vare sig styrketräning på gymmet eller en löprunda i skogen. Tänkte, "kroppen ville det här så det var nog rätt och riktigt att vila". Ärligt talat så fanns inga alternativ. Min egen vilja hade inte klarat av att besegra kroppens förfall den här dagen.

Men ur förfallet har jag tänkt att resa mig så fort jag är redo. Förhoppningsvis blir det med en liten pulshöjande löprunda efter jobbet i morgon. I kväll har jag försökt inspirerar mig själv med att se på ett NRK-program från backloppet Skåla opp. Har inte tappat tron på att jag en dag ska klara av det där loppet men jag behöver bli bra mycket bättre på att klara av riktigt branta backar först. Det ska nog gå bra med lite "jäkla anamma" och massor av träning. Och kanske en "mjukstart" på norsk mark i Oslos Bratteste innan? Fast i morgondagens lopp kan jag inte vara med där! Jobbar ju...

Klipp från Oslos Bratteste (grym insats av den finländske orienteraren Mats Haldin - utrustad med head-cam).

Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro

Ångestfyllda SLA-loppet