Snart blir det rullskidor?

God afton!

Jag är trött och seg och funderar på om jag ska ställa in morgondagens tänkta löpträning. Jag kanske behöver lite extra vila just nu? Vila är viktig... Får känna efter hur det känns i morgon kväll - ta ett beslut då. Annars vet jag vad jag egentligen behöver. En lång skön helkroppsmassage som får alla spänningar i kroppen att släppa. Vore så himla gött!!!

Fick frågan om jag ville leda ett intervallpass på torsdag nästa vecka. Mina skils som "whistleblower" har tydligen nått ut i löparkretsar... Det handlar alltså om att blåsa i visselpipan vid start och stopp av intervallerna. Ja, för att alla deltagare ska kunna köra sina intervaller i sitt tempo och slippa stressas av att hänga med eventuellt snabbare löpare. Visselpipan hörs långt och vi har gjort det förr och det funkar skitbra.

Jag hoppas att det kan bli ett pass på rullskidor nästa vecka också. Mitt första någonsin i så fall. Eftersom jag erbjudits möjligheten att testa detta vill jag gärna ta chansen. Vet inte om det är något som passar mig överhuvudtaget - men det vet jag ju inte förrän jag har prövat. Får ge det några gånger och om jag gillar det blir det nog till att skaffa sig egen utrustning. Jag tror att det är en sjukt bra träningsform, då den är skonsam och tränar hela kroppen. Överkroppen tränas ju inte så mycket vid traditionell löpning. Återkommer med rapport när jag testat! :)

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet