Rörlig som ett kylskåp

Visst har jag tjatat en hel del om mina problem med pollen å så det senaste? I dag tänkte jag fortsätta lite på samma spår och ta upp en del om mina problem med rörlighet och ländrygg. Och vad jag gör åt det! Ska väl bli kul?

Ni som följer bloggen vet sen länge att jag har ständiga problem med min rygg (med ett konstaterat "relativt stort diskbråck") som jag påminns om varenda dag Ni vet också att min styrketräning till 99 procent går ut på att stärka upp kroppen, framförallt bålstabiliteten, för att lite lättare klara av både vardag och träning utan att få ryggskott eller andra smärtsamma besvär...

Men så har vi det här med rörligheten också. Där kan vi i många fall snacka "rörlig som ett kylskåp" när det gäller mig. Och dålig rörlighet och ländryggsproblem hänger ibland ihop. Så nu tänkte jag att jag skulle försöka lägga till olika rörlighetsövningar (se klipp nedan) till min styrketräning. Bli lite rörligare, bli lite starkare och bli lite snabbare i löpspåret. Kanske.








Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet