Överraskningarnas dag

Jobb. Överraskningsfika. Ett besök på vårdcentralen. En oväntad löprunda. Och som avslutning av denna fantastiska måndag - en filmkväll med trevligt sällskap och pizza.

Det var en stressig morgon på jobbet i dag. Så där som måndagar kan vara ibland. Jag kan inte påstå att jag trivs med den typen av stress men jag tog mig igenom arbetspasset utan att göra bort mig helt, tror jag. När arbetstiden började närma sig slutdags dök Anna upp - i väldigt god tid. Och hon överraskade med att ha fika med sig. Vi åt cheesecake, drack kaffe och samtalade och hade trevligt allt medan vi blev avbrutna av diverse irriterande störande händelser. Hur trevligt vi än hade så var jag tvungen att ge mig av för att hinna iväg till vårdcentralen med anledning av min pollenallergi. Efter samtal och undersökning av läkare så fick jag ett par inhalationspulver utskrivna på recept. Dels en sort med kortison för dagligt bruk och dels en annan sort då jag behöver vidga luftrören. Med hjälp av dessa (och mina övriga allergipreparat) är nu förhoppningen att jag ska kunna leva så normalt som möjligt under den besvärliga våren. Till och med kunna springa ute utan några som helst problem. Håll tummarna tack. :)

När jag kom hem frågade dottern om jag ville följa med henne upp på berget för en joggingtur. Jag såg nog ut som en fågelholk och lyckades harkla ur mig ett "javisst"... Det är inte ofta hon frågar, så jag blev verkligen glatt överraskad. Just i dag skulle skolans idrottslektion genomföras på egen hand av varje elev och då ville hon ha med mig på sin lektion. Himla kul! Vi tog oss an det gula femkilometersspåret i solskenet på Billingen. Den första biten blev helt på hennes villkor och vi gick och joggade om vartannat. Andra halvan av femman ville hon gå, och jag körde 30/30-intervaller. Då fick jag mina tio minuter med hög puls och hög ansträngning. Precis lagom kändes det som. Men jag besvärades av smärtor i ryggslutet när jag sprang fort. Det var lite oroväckande. När jag kom hem gjorde jag mina rörelseövningar. Får hoppas på att dom och styrketräningen håller min rygg i schack.

Till kvällen satte vi oss ned i tv-soffan och kollade in en film på DVD. "Magic in the Moonlight" blev det (en charmig historia som bjuder på en del skratt) och till den en god pizza. En bra måndag och ett bra avslut på denna dag.




Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet