Lost in Oslo

Bilturen till Oslo gick hur bra som helst. De 35 milen flöt på fint ända tills vi närmade oss huvudstadens centrum och gjorde ett felaktigt vägval och plötsligt befann oss mitt på Karl Johan...

Nja, vi korsade i alla fall Oslos och Norges mest kända gata. Sen blev det lite spännande körning mitt i stan. Vi trixade oss fram via enkelriktat, vägarbeten och förvirrade japaner på Fridjof Nansens plass. Så kan det gå när det är första gången man besöker Norges största stad. Vi hittade till slut fram till hotellet där vi checkade in. Receptionisten berättade att vi kunde få frukost för 140 nok (per skalle - alltså totalt 840 nok) levererat till dörren på morgonen, om vi ville. Det ville vi - men enligt bokningen vi gjort skulle frukosten ingå i det vi redan betalat. Det hade hon lite svårt att tro men efter att jag visat bekräftelsen om att frukosten ingick i priset så var det inga problem.

Efter att ha installerat oss på rummet, fickparkerat bilen på en plats med 20 centimeter till godo fram och bak samt ätit några pannkakor till kvällsmat, tog vi oss en promenad i närområdet. Vi gick till Frognerparken och kollade in Gustav Vigelands spektakulära skulpturer där. Kul att försöka tolka dessa. Tror inte att konstnären och jag hade tolkat dem riktigt på samma sätt. Eller..? Vägen upp mot Monolitten var perfekt för att köra några "steps up" på. Resten av sällskapet tyckte nog att jag var lite pinsam. Men det gäller att ta alla chanser för bra träning. Få in det i vardagen liksom. Även när man är en vilsen turist i en främmande stad.

Nu är det dags för lite sömn och sen hoppas jag på en god frukost i morgon bitti. Efter det kollar vi in Karl Johans gate lite närmare - men då till fots. Ska hämta ut nummerlappen och damerna shoppar nog loss antar jag. Eller det kanske mest blir ögonshopping med tanke på de hutlösa priser som råder här? För övrigt känner jag mig fortfarande ganska laddad inför morgondagens lopp. Ska bli himla kul att få springa ett stort lopp igen.


JAG i morgon?
JAG (underst) efter målgång i morgon?

Monolitten 

Vägen fram till Monolitten 


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet