Spring!!! Nu kickar vi igång!


"Blodsmak i munnen lungan känns som den kollapsat... Benen tar mej framåt men just nu går det så sakta, spring som om du hade snutar i hälen, kuta som det bodde gudar i själen."

Nytt träningsupplägg. Nu kör vi!!!


Jag har skrivit en del om det förut - och det är som sades då inga stora förändringar det handlar om - men från och med måndag blir mina träningspass lite smått justerade mot hur dom har varit nu i vinter. I detta nya träningsupplägg har jag först och främst försökt tänka på att jag faktiskt hunnit bli några år över 50-strecket nu (fast det är lite svårt att förstå när det inte känns så), och har därför försökt att hitta en balans mellan de "tuffare" passen och de som är lite lättare. Målet med träningen är att orka mer, bli lite lättare, lite starkare och kanske lite snabbare... Helst inte skadad! Det är ju så himla kul att träna - och när man har kul mår man bra - och bra vill jag må! Så nu är det bara att köra!!! Vill du titta närmare på mitt nya upplägg så kan du kolla in det HÄR. Det ska bli kul med något nytt! Timbuktu får kickstarta träningen och våren med låten Spring... (visst, det funkar som en ordvits också.) Häng gärna med här på bloggen framöver också. :)






Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet