Lägsta uppmätta vilopulsen

När jag vaknade till tidigt i morse så var det första jag gjorde att slänga på mig pulsbandet och starta mätningen av vilopulsen. Sen somnade jag om. Mätningen pågick i ett par timmar och den lägsta notering för pulsen i vila visade 36bpm (i nån minut bara).

Det ger ett snitt på 43,6bpm så här långt denna veckan. Ska mäta ett par mornar till och sen får vi se var snittpulsen hamnar. Mätningen på sjukhuset i augusti stämmer nog ganska bra - då 45bpm. För övrigt vilar jag från all träning i dag också. Kommer t.o.m. att ta bilen till jobbet när det är dags i eftermiddag. Har just i detta nu snittat med 24.569 steg per dag denna veckan. För övrigt känner jag mig allmänt lite bättre. Får se hur den korta tröskellöpningen funkar i morgon. Tar ett beslut efter den, om jag ska genomföra konditionstestet på söndag eller inte. Jag hoppas att det går bra! I morgon blir det eventuellt en promenad upp på berget och kolla in alla duktiga löpare som ska springa i Billingehusloppet...

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet