Det blir säkert ett gnällinlägg i morgon också...

Det gick inget bra i dag. Ärligt talat så gick det riktigt dåligt! Skulle bara testa kroppen en kortis så här dagen innan Seedningsloppet, men det var tungt - fruktansvärt tungt. Det var faktiskt så illa att det var precis att jag klarade av dessa fyra kilometer. Hade inte orkat mycket mer. Då hade tempot sjunkit rejält. Det är något i kroppen som spökar, jag vet inte vad, men i morgon står jag på startlinjen och gör ett försök att springa en hel mil...

Det är en trist känsla som infinner sig. Lusten att springa infinner sig inte riktigt när det inte funkar. Men det har ju hänt förr att det varit dåligt innan ett lopp och sen fungerar det på själva loppet. Arrangemanget och de man springer ihop med lyfter en på något sätt. Som i Växjö. Hade en riktigt dålig känsla då, men tog mig runt en mil på ca 52 minuter - nästan två minuter över mitt dåvarande personbästa. Vi får se hur det blir i morgon...

Nu ska jag försöka att inte tänka mer på detta. Njuta av lördagskvällen. Johan står i köket och lagar en tre-rätters-middag som en försenad födelsedagspresent till sin mor. Den får resten av familjen också njuta av. Tror att det blir något riktigt gott. Det brukar det bli när Johan lagar mat!

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet