Utmaningen - att genomföra en halvmara

Om några minuter är det dan före dan... På lördag är det nämligen dags att njuta av 21,1 kilometers löpning i Göteborg.
Jag hoppas iaf att det blir njutbart. Tycker jag har gjort vad jag kan - gått ner nio kilo sen den 11 januari, tränat ganska flitigt på gymmet för att bygga lite muskler och stärka bålen, löptränat regelbundet sen den 1 april, klippt mig och skaffat mig nya skor och tights (hahaha). Denna veckan har bara innehållit ett par lätta löpningar och ett gympass, för övrigt har jag tagit det lugnt.
Men nu är siktet alltså helt inställt på ett skönt Göteborgsvarv där jag förhoppningsvis får känna mig i god form och ha massor av energi. Vill ju försöka slå förra årets tid (2.25) och gärna även årets pb på distansen (2.10). Men det är inte det viktigaste. Det viktigaste är själva utmaningen - att genomföra en halvmara är ändå ganska stort för mig...

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet