Vardagsmotion - igen...

Stegräknaren är fortfarande med var dag. Fast just i dag låg mobilen på laddning när jag gick en tur med Selma och därmed missade att få ca 2.500 steg registrerade. Jobbigt!

Det grämde mig en del att jag glömde mobilen och registreringen av stegen. Var ju ingen jättelång tur, men ändå. Ni minns kanske när jag hade mina dagliga rapporteringar av stegen under ett par veckor? Kom ju upp i nästan 200.000 steg sammanlagt då. Men jag är ganska säker på att jag pressade mig lite extra under just de veckorna, så därför var det intressant att sätta sig ner och kolla resultatet av de två veckor som följde... Resultatet? Jo, jag hade gått och sprungit sammanlagt 180.977 steg under perioden 24 mars till 6 april (12.927 steg per dag i snitt). Tror att detta hamnar lite närmare sanningen än föregående period. Jag vet att jag rör mig mycket - men över en längre tid snittar jag nog inte mer än ca 10.000 steg per dag (som om det skulle vara något dåligt, det menade jag inte). Och nu har jag tagit fram cykeln dessutom, så det lär väl göra att en del steg försvinner. Men det viktiga är ju att man rör på sig, eller hur? :)

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet