Det går bra nu

Har en positiv känsla i kroppen. Nya skor är inköpta (ej testade "in action" än) som förhoppningsvis ska ge mig det rätta stödet i löpningen. Och dagens cykelpass gav positiva besked.

Men låt oss börja med skorna. Fick väldigt bra hjälp av Intersport på Stallsiken i Skövde. Körde löpband och fick isättningen filmad. Jag har ett neutralt löpsteg - men eftersom jag har en lätt känning av smärta på insidan av knäskålarna, misstänkte personen som hjälpte mig att jag eventuellt pronerar något när jag sprungit långt. Valet föll därför på ett par Asics GT-2000. De gav rätt stöd på löpbandet i butiken. Nu ska jag testa dem för första gången på söndag, och skulle jag inte vara nöjd inom 30 dagar är det bara att komma tillbaka till butiken och få det åtgärdat (byte eller annat). Återkommer med resultat senare...

Dagens cykelpass på nästan 19 km blev ett skönt styrkebesked. Jag tog det i och för sig lugnt, mest beroende på att det mesta av sträckan gick uppför. Fast det funkade bra! Känner att benen fått lite mer styrka nu och blivit betydligt uthålligare. Gött oxå att slippa stötarna i knäna vid dessa träningspass. Stärker nog upp så jag ska klara framtida löppass bättre. Det känns faktiskt som att det går bra nu...

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet