Hur mycket rör jag mig? Dag 7

En veckas redovisning av rörelse har gått. En vecka kvar för den som vill följa hur många steg jag tar varje dag, och lite till. Min vardagsmotion känns helt okej - och i dag avverkade jag mina flesta steg på en helt underbar plats...

Tog med mig Selma, satte mig i bilen och körde till Hindens rev en bit utanför Lidköping. Ett rev som sträcker sig ca 5 kilometer rakt ut i Vänern. Från parkeringen går man ca 3.5 kilometer innan man får vända åter. Solen sken, fåglarna kvittrade och jag njöt av allt jag såg och upplevde. En härlig promenad i en säregen natur.

På sena eftermiddagen/kvällen tog jag åter upp min simträning igen. Falköpings simsällskap har dragit igång simträning för oss som gått kurser där tidigare. Det var tre månader sen jag simmade senast, så detta var välbehövligt. Armtagen i crawl går hyfsat, men benen och andningen får jag jobba med. Och KONDITIONEN...

Nöjd med veckan knyter jag mig. I morgon är det väckning klockan 04:00 och sen bär det av mot jobbet, till fots såklart. Drygt 3 kilometers promenad dit och sen lika långt hem igen efter 12 timmars arbete.

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet