Löpträning i Hammerfest - Hurtigrutten?

Är på semester i Nord-Norge och bor just nu på ett hotell i Hammerfest. Träningskläderna är givetvis med och i dag genomförde jag min nordligaste löpträning - en bit norr om 70:e breddgraden. Sprang/gick drygt fyra kilometer på 23,43, så nån "hurtigrutt" var inte att tala om...

Ja, som ni förstår är jag inte riktigt i form. Det är konditionen som inte hänger med riktigt som jag vill. Vet inte vad jag ska ta mig till - om jag nu ska "ta mig till något". Är tre veckor kvar till Midnattsloppet i Stockholm. Men, men - får bestämma mig för att genomföra loppet och bara försöka njuta av det.

Att springa/träna på nya platser är riktigt kul. Att springa uppför på huvudgatan med härlig utsikt över havet och bergen får en att tänka på annat. Hoppades på att träffa på några renar men det gjorde jag tyvärr inte. På bilden ser ni vägen jag sprang tillbaka till hotellet. Det gick lättare nedför.

Efter löpningen blev det raka vägen till en omgång i hotellets gym. Kändes bra!


Kommentarer

  1. Du har ökat för hårt och behöver mer långsam träning, typ långdistans i makligt tempo. Mina 10 cent.

    SvaraRadera
  2. Du kan faktiskt ha en poäng där. Jag har försökt variera träningen med bl a långa, långsamma distanslopp. Nu får det bli som det blir... Ska kanske ta en lång, långsam sträcka nästa gång. :-)
    Tack för ditt råd!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet