Midnattsloppet i Stockholm - rek

Rekognosering av Midnattsloppets sträckning gjordes på plats i lördags, tre månader före start. Kolla bilden. Utsikt från Fjällgatan, riktning Slussen...

Kände att det var riktigt bra att göra detta. Fick en känsla för banan, som jag tror att jag kan få viss nytta av då det gäller. Märkte att den innehåller en del tuffa uppförsbackar, speciellt den vid Sofia kyrka. Gäller att hushålla med krafterna inför den och dom andra stigningarna.

En annan sak som jag noterade är att en del gator är ganska smala. Känns som att det kan "proppa igen" där med tanke på att runt 30.000 personer är anmälda. Kan känna en viss risk för att löparna inte kommer att kunna göra sina bästa tider på detta lopp. Det skulle kännas rätt bra om jag nådde mitt mål innan loppet. Då skulle jag inte behöva tänka på det i alla fall.

Nåväl, låt oss hoppas att alla anmält sig till rätt startgrupp - mig inkluderad. Då ska nog detta flyta på bra för ALLA! Gillar ju att springa på kvällstid. Hur som helst så tror jag att det kommer att bli en grymt trevlig kväll, där på Söder i Stockholm den 18 augusti 2012.


Kommentarer

  1. Allan (Ask) i Dalen30 maj 2012 kl. 15:50

    Kommer det att bli vätskeladdning på "Den Gröne Jägaren"?

    SvaraRadera
  2. Då kanske det är risk för att loppet blir MER än en mil... ; )

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet