Söndag i dag, eller...

Nädå, men en riktig vilodag har det blivit. En kort tur vid Silverfallen utanför Lerdala bara. En å en halv kilometer. Det strömmar fint där nu å vattnet e alldeles klar-grönt. Första biten från Karlsfors gård va riktigt lerig å geggig. Men efter 150 meter blev det bättre. Äldste grabben å Selma va med. Hon verkar inte ha nån respekt för stup numera. Går gärna nära kanten å tittar (å husse får hjärtat i halsgropen).
För övrigt så tar jag hand om mitt knä. Använder mig av styrke- å stretchövningar som jag fick från Karnells sjukgymnastik förra gången jag hade problem. Fantastiskt bra övningar för min del. Känner i stort sett inget av nån smärta idag. :) Han e bra - Gösta Karnell!
Nu väntar en tur till med Selma innan jag ska ta promenad till jobbet, å gå ytterligare några km där. Kommer nog upp i en mil i dag med...
Update: 12,5 km slutade denna dagen på. Inspirerad av Frykenmo, gick jag upp för Strupen på tid (fast han sprang ju x3). Från förbudsskylten till toppen. Höll ett jämt gångtempo hela vägen (660 m) och sträckan tog strax över 6 min. Lite snabbare än jag normalt brukar att gå i branta uppförsbackar (höjdskillnad: ca 70 m) Å mitt knä kändes kanon!!! :)
/JM

Kommentarer

  1. Hade vart fint med en pose mitt i fallet!
    mvh Jimmy:)

    SvaraRadera
  2. Jaså du, unge man. Kul att du kollar in här. "En pose i fallet" får vi fixa sen... ;) Vore ju verkligen nått! Hahaha.
    /JM

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet