En svart helg, en magisk morgon

Låter det dystert? Det är det inte! Men helgen som vi just lagt bakom oss va min första på många år med nattarbete. Å vid denna årstid så är ju nätterna rätt så mörka. Dygnets ljus missar man nästan helt då man sover bort tiden då solen visar sig. Men det har inte gjort så mycket. Har i alla fall fått vandra massor i helgen (fre-sön). I sin helhet ca 6 mil. Försöker hitta en balans med kost och sömn. Testar mig fram men det känns som jag hittat rätt.

Då jag gick av mitt pass på nu på måndags morgonen kände jag en sån skön energi inom mig. Gick en omväg hem å stannade till å hälsade på några kolleger som just startat sina dagpass. Solen hade inte hunnit upp men himlen började att skifta i olika nyanser av blått. Månen lyste med all sin kraft å försvann bakom berget när jag gick hemåt. Det var en magisk morgon. När jag kom hem gick jag å Selma ut på en promenad ett par kilometer. Sedan blev det frukost, alltmedan solens persikafärgade strålar varmt la sig över Billingens snötäckta träd utanför mitt köksfönster. Det kändes nästan synd att gå å lägga sig men nära tre timmars god sömn va nödvändig. På eftermiddagen blev det ett par ärenden, matlagning (hamburgare å ugnsbakade rotfrukter) och lite degande i soffan. I natt kommer jag att sova gott.

/JM



Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet