Träningen flyter på

 Kikar in här på bloggen för att berätta att träningen flyter på rätt bra nu (peppar, peppar). Styrketräning, löpning och skidgång hör till de mer frekventa träningspassen. Däremellan promenerar jag en hel del, mest för att det är rogivande. Kör efter ett eget upplägg, vilket fungerat fint så här långt. På mina löppass är jag inte rädd för att lägga in korta inslag med gång. En del kanske skäms för det, men inte jag.

Mina löpträningspass inleds och avslutas ofta med 5-10 minuter rask promenad. Tycker det är ett skonsamt sätt att värma upp och varva ned på. Nu i november funderar jag på om jag ska köra efter Garmins "Dagliga förslag" ett tag. Garmin brukar föreslå 5-6 pass per vecka, men så ofta har jag inte tänkt att springa. Kanske minskar jag till två löpträningar per vecka ett tag, och kör två styrketräningspass också? Får se hur det blir. Styrketräningen är ju viktig trots allt. Snittar ungefär ett pass i veckan + pilates och HIIT-pass ibland.

I dag körde jag ett Maffetone-pass (löpning) på totalt 12 km. Det blev till Skultorp och vända. Asfalt hela vägen. Pulsen skulle snittas på 125 slag per minut - och under just den milen som utgjorde själva löpningen lyckades jag faktiskt med det. Det blev naturligtvis en del gång också, just för att hålla pulsen nere, och jag måste säga att det är rätt skönt att gå några sekunder mitt under löpningen... 


Sprang utmed Vadsbovägen, Falköpingsvägen och Skövdevägen mot Skultorp. Här på bilden ser ni den färdigbyggda korsningen in och ut från Arena Skövde. Öppnades i dag.


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

3 mil i veckan

Ångestfyllda SLA-loppet