Midnattsloppet Stockholm 2022

 För en vecka sedan drog ett glatt gäng från Skaraborg upp till huvudstaden för att springa Midnattsloppet. En tradition som började redan 2013 (mitt första var 2012), då Anna, Elin och jag åkte upp tillsammans. Den gången sprang vi i maskeradgruppen. Vilka minnen...

Sen har fler och fler hakat på - och den här gången åkte hela gänget upp tillsammans; Anna, Elin, Jacob, Stefan - och så jag själv då. Vi konstaterade att vi inte var i världens bästa form. Elin fick ställa in loppet helt pga hämmande känningar i kroppen, men var med och peppade oss andra så gott hon kunde. Det var väldigt uppskattat.

Det blev en riktigt trevlig helg. Många och långa promenader i det fantastiska sommarvädret, god mat och massor av tjôt och glada skratt. En rejäl uppladdning inför själva loppet på kvällen. Anna som är i bäst form av oss alla gjorde den bästa tiden i Midnattsloppet - inte helt oväntat - men var inte riktigt nöjd ändå. Hon och vi andra vet att hon kan bättre. 

Stefan var supernöjd, likaså Jacob - som precis som jag fick en tid strax över timman. Jag trodde på allvar att min sluttid skulle hamna på 1.15-1.20 ungefär, men på något sätt lyckades jag hålla igång en lagom ansträngning genom nästan hela loppet (fick gå ca 100 meter sammanlagt). Kom i mål på 1.04:33, vilket jag är så otroligt nöjd med! Årsbästa på milen för mig, och sub70 minuter - vilket var detsamma som mitt GULD-mål. Var minst lika nöjd med det resultatet som när jag gjorde 46:01 år 2015.

Nu längtar vi alla efter nästa år och nästa lopp. Som vanligt sa vi till varann; "nästa år, då ska vi minsann vara i bra form"... 😋  


En medalj för loppet 2022 - och en jubileumsmedalj för 10 lopp

Det obligatoriska besöket i godisaffären är viktigt för vissa

Det blev pizza och pasta som uppladdning

Redo för loppet i den neongula tröjan från Craft - och premiär i M60 för gammelgobben... 😉

💖 Stockholm i allas hjärtan 💖


Kommentarer

Populära inlägg

Ångestfyllda SLA-loppet

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro