Är lite för snabb...

 Jag försöker hålla i och träna så gott det går. Någon styrketräning är jag inte redo för än, vilket beror på att jag är rädd för att mitt "ömma huvud" ska reagera negativt på att jag tar i. Att vi befinner oss mitt i en pandemi spelar också roll, jag skulle undvika gymmet bara av den orsaken, även om jag hade varit i toppform.

Men lite löpning blir det. I går sprang jag 6 kilometer intervaller bestående av 500 meter löpning varvat med 500 meter gång, om och om igen. Det är lagom för mig nu - och ett bra sätt för att kunna få till lite längre sträckor framöver. Tanken var att springa de snabba sträckorna i 5:00-5:20-tempo ungefär, men det gick betydligt snabbare än så. Jag vet inte, men min hjärna säger tydligen till mig att man kan springa snabbare när det handlar om korta sträckor. Får försöka säga till den att ta det lugnare nästa gång, för om jag ska klara en längre sträcka får det inte gå så här fort. Var rejält slut efter varje snabb femhundring - och det var inte riktigt meningen... 


En långpromenad med Selma blev det i går också

Blandat på Lila milen...

...och Billingeleden

Eftermiddagens löpning i kurvor


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet