Kortaste löprundan följdes upp med bad i isvak

 Förra gången skrev jag om årets längsta löprunda. Den gångna helgen innehöll årets absolut kortaste löptur, bara en dryg kilometer lång (ja, eller kort då). Men strunt samma tänkte jag - det viktiga var att komma ut och få springa lite. Eftersom jag visste att det bara skulle bli en kort tur höll jag upp tempot lite mer än vanligt. Mot slutet blev det riktigt kämpigt, då jag fick slita hårt i snömodden, i en ca 200 meter lång, brant uppförsbacke.

Jag var riktigt slutkörd efteråt, men orkade mig ändå upp till Simsjön för ett 3 sekunder långt bad i en isvak. Mitt sällskap, för det är viktigt att man inte vinterbadar i iskallt vatten själv, påstod att jag nog var i vattnet i 5 sekunder. Det var mitt absolut första bad i en isvak, men förmodligen inte mitt sista. Det var rätt skönt faktiskt. Kanske kan klara 10 sekunder nästa gång...

Veckan slutade med 90 001 steg (12 857 steg i snitt per dag = 10 km).


Så här såg det ut. Hon som är i vattnet har betydligt mer erfarenhet av vinterbad än vad jag har. Behövde verkligen den där peppen för att överhuvudtaget våga mig i - men det var inte så farligt som jag föreställt mig innan...


Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet