Årets längsta löpning!!!

 Tänk att man skulle få sätta den rubriken när man har sprungit fem kilometer. Men så är det! Det är inte så tokigt, faktiskt riktigt längesen jag sprang längre än så. Vi får gå tillbaka ända till den 3 november 2020, då jag sprang sju kilometer. Några dagar efter det blev jag sjuk, och sviterna av den sjukan hänger fortfarande i... 

Men peppar, peppar, ta i trä - den här veckan har det känts ganska okej ändå. Inte helt hundra, och inte såpass att jag vågar köra bil än, men det är lite stabilare. Jag orkar göra mer. Orkar fixa så smått här hemma. Har kraft att ta tag i saker och ting och få det gjort. Har lite mer energi, och det känns bra!

Förutom min "långlöpning" - som precis som förra gången blev ett ofrivilligt tröskelpass - hann jag också med en kort promenad med Selma. Nu på eftermiddagen är matte och "lillhusse" ute med henne igen. Selma störs inte så mycket av kylan, men med dagens temperaturer under minus tio grader fick det räcka med en knapp timmas promenad. 12 km till fots i dag. Snittat 10,3 km denna vecka. Aja, låt mig bjuda på några bilder från promenaden med Selma. 😊











Kommentarer

Populära inlägg

Träningen flyter på

Långlöpning i Tibro

Ångestfyllda SLA-loppet