Nu kämpar vi på!

God luciamorgon på er! Har ni någon känsla av att vi närmar oss jul, eller känner ni som jag - typ ingenting? Det gråa väderläget har ju inte direkt hjälpt till med aty skapa någon julig stämning precis... Men vem vet, vi har 11 dagar framför oss innan det blir julafton, så kanske, kanske en viss julkänsla hinner infinna sig.




Många kommer tyvärr inte uppleva den här julen som så värst bra, då livet redan nu är piss och elände. Coronaviruset Covid-19 har ställt till det för oss alla. Man kan (och ska) inte julhandla som vanligt. Inte träffas och ta en julfika tillsammans. Inte samlas för många. Det kommer bli ovanligt många som blir ensamma denna jul.

Mest lider jag av att inte kunna besöka min gamla mor, dels för att jag varit sjuk en längre tid - men även för att det är besöksförbud på hennes boende. För hennes sociala tillvaro är jag glad för att hon har både personal och andra boende runt omkring sig. Dock innebär det en högre risk för smitta. Men jag vet också om hennes stora behov av att få träffa anhöriga också. Det ger henne livsnödvändig trygghet och glädje. Att inte kunna ge henne det är frustrerande. 

Ja, det var några tankar om läget just nu. Själv är jag inte alls i form för träning eller så. Någon kort promenad om dagen är vad jag klarar av för tillfället, och så har det varit sen den 7 november. Får se vad det kan bli den 21 december, då vintersolståndet infaller klockan 11:02. Ännu en promenad kanske? Vi får se...

Ha nu en riktigt trevlig luciadag och tredje advent. Det kommer bli bättre, glöm inte det! Fram till dess: Håll avstånd! Stanna hemma när du känner dig sjuk! Gör det för din och för andras skull.




Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet