Inte så mycket träning just nu

Det har varit bråda dagar nu. Utmanande... Klämde i och för sig in ett gym på måndagskvällen - men för övrigt har det varit fullt upp med att hjälpa både min mor och min son. Båda flyttar typ samtidigt och mor behöver all hjälp hon kan få. Grabben och hans familj klarar sig fint. I söndags var jag dock där och hjälpte till så gott jag kunde med att montera ett par garderober. Med en hel del slit fick vi ihop dem. Det blev som ett slags träningspass det med.

För att inte snacka om i dag... Då gick det stora flyttlasset! Och även om jag inte bar så många tunga grejer (pga ryggen), så blev det en massa annat att lyfta och bära på. Vi höll på i många timmar och nu i kväll är jag rätt mör, värre än efter ett hårt pass på gymmet. I morgon, onsdag, kör vi igen. Då väntar flyttstädning m.m. Det kommer nog gå fint det med. Men till helgen får jag vila, för då är jag upptagen med tjänstgöring på jobbet, tre nätter i rad. Sen är jag ledig sju dagar igen - och då väntar en del jobb hemma hos mor istället.

Någonstans i allt detta ska jag försöka klämma in lite löpträning också. Det var ett tag sedan nu - men så blir det ibland. Träningen inför #MySub45Challange är kanske något i ur fas just nu... ;)


På morgonens promenad hittade jag de här blommorna bland de frostiga grässtråna 

Kommentarer

Populära inlägg

Långlöpning i Tibro

Träningen flyter på

Ångestfyllda SLA-loppet